De Amerikaanse camper - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Gerrit Fris - WaarBenJij.nu De Amerikaanse camper - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Gerrit Fris - WaarBenJij.nu

De Amerikaanse camper

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

15 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Coeur d'Alene

We zijn in het gelukkige bezit van een 20 jaar oude camper. Moeten we in Frankrijk een berg op dan gaat de snelheid er rap uit ook als je terugschakelt. Dan sukkel je met een snelheidje van 70 km/u naar je vakantiebestemming. Met tegenwind kom je nog later aan.
Cruisend door West-Canada en Noord-West Amerika in een Amerikaanse camper met 260 pk Super duty. Met een V6 motor met automatische versnellingen. Ik denk wel een stuk of 8… als het er niet meer zijn. Voor Amerikaanse begrippen een kleintje. Ze rijden hier in namelijk in campers ter grootte van touringcars met daar aan gekoppeld nog een pickup met in de laadbak vaak een motor.
Rijden op de Interstate is met een snelheidje van 110 km/u fantastisch. Zet je de cruise-control op deze snelheid en moet je een berg op dan brult de camper je met dezelfde snelheid naar boven. Of er behalve paarden ook wat gillende keukenmeiden en tijgers in de motor zitten. Ga je naar beneden dan remt hij af om die 110 km/u vast te houden. 4000 toeren en een gekrijs van jewelste. Hij rijdt 1 op 4. Het wordt er met Trump allemaal niet beter op.