Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Gerrit Fris - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Gerrit Fris - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

13 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Op weg naar Yellowstone kwamen we een mooi plekje aan het Hebgen meer tegen. De weinige mensen die hier in dit natuurpark wonen leven op een tijdbom. Dit is één vulkanisch gebied.
Dit is zo’n plek op de wereldbol waar het oppervlak constant in beweging is alsof ieder moment de boel kan ontploffen. Je kan een uurtje door de bossen rijden en dan plotseling zie je in de verte de kokende geysers en de mudpools. Het spuit en het stinkt. Het bubbelt en braakt vieze modder uit. Dit is de lucht en de kramp van mijn darmen na een zware maaltijd in een tweederangs restaurant waar het salmonella vlees van een week oud wordt geserveerd. Kom je dichterbij dan ruik je ook de stank van sulfur…
Op sommige plekken in de bossen is in het verleden brand geweest. Jonge dennenboompjes staan tussen de dode bomen die nog als luciferhoutjes in de grond steken. Rijd je verder dan zie je uitgestrekte prairies met in de verte de bizons. Gevaarlijke beesten omstreeks deze tijd omdat ze rustig willen paren… Op de foto zie je dat papa bizon aan het uitrusten is nadat hij de hele dag bezig is geweest....